poniedziałek, 21 października 2013

Wracamy do czytania

Na początek powtórka sylab, które Wiktor już kiedyś poznał, a ciągle się myliły.

Zrobiłam 'laptop', z prostymi, dwusylabowymi napisami. Należało wcisnąć odpowiednie sylaby. Niestety nie podobał się Wiktorowi. Na razie odłożę go na półkę, może z innymi sylabami zyska większe zainteresowanie.


Wykorzystałam nasze miejsce do skakania - wykleiłam sylaby. Wiktor skakał i czytał.
Na zdjęciu - Tata ustawia klockowe przeszkody do pokonania.


Tutaj naklejał naklejkę na znanych sylabach.


Na drzwiach w łazience nakleiłam obrazki z podpisami. Po kilku dniach zapytał czy może pomalować te obrazki, mógł, i tak zrobił.


Przygotowałam karty z przedmiotami, których nazwa rozpoczyna się na daną sylabę (w połączeniu z przedmiotem Wiktor chętniej wykonuje zadanie). Stawałam na sylabie, pytałam Wiktora czy ma obrazek na sylabę PI, wybierał odpowiedni a ja układałam obok tej na podłodze. Potem bawił się w to sam.


 Jeździliśmy po sylabach mini autkami.


Stary zestaw dopasowania sylaby do obrazka.


Spinaczem zaznaczamy pierwszą sylabę danego przedmiotu.


Obecnie bawimy się sylabami M.

6 komentarzy:

  1. Fajne te zabawy z sylabami;) może otworzysz szkołę czytania dla najmłodszych?:D a te obrazki w łazience śmieszne hehe :p

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie tak dawno już nic nie było z czytaniem ...
    Fajny ten laptop :)
    A mylą się jeszcze te sylaby?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety mylą się ciągle, musimy poćwiczyć pamięć i analizę wzrokową!

      Usuń
  3. U nas te sylaby szły najdłużej, przez 5 tygodni. Do dziś pamiętam. Wątpiłam wtedy czy to nie za wcześnie, ale kolejne pary sylab przyswajała już w tydzień. Coś zaskoczyło. I pomogły chyba Szeregi i Sekwencje wydawnictwa WiR.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My znowu po kilku miesiącach wróciliśmy do tych pierwszych sylab! Z niecierpliwością czekam aż 'coś zaskoczy'. W między czasie robimy ćwiczenia z sekwencji, analizy wzrokowej i pamięci, a sylaby nadal się mylą.
      Jednego dnia jest ok, wszystkie przeczyta prawidłowo, a następnego pojawiają się błędy.

      Usuń