czwartek, 5 grudnia 2013

Termometr i pogoda

 Któregoś dnia, kiedy sprawdzaliśmy temperaturę na zewnątrz, Wiktor zapytał o coś czego nie rozumiał i poprosił żebym mu to narysowała i wytłumaczyła (ostatnio spodobały mu się moje rysowanki, rysowałam jeszcze np. jak po ilości świateł rozpoznajemy rodzaj pojazdu i wybuchy wulkanu ze zmianą klimatu).
Gabryś spał, więc mogliśmy od razu się tym zająć. 
Narysowałam termometr, na którym nanieśliśmy aktualną temperaturę, a potem rozmawialiśmy o tym czy dana temperatura zawsze oznacza ten sam stan pogody. 
Narysowany jest też Wiko, ubrany odpowiednio do temperatury dodatniej i ujemnej.
W dalszym ciągu dnia jeszcze kilka razy sprawdzaliśmy temperaturę, i nanosiliśmy na nasz termometr - temperatura zmieniała się do około południa, dalej do wieczora była stała.
Rozmawialiśmy też o prognozie pogody w TV, dlaczego podawana jest jedna wartość i jak to rozumieć.
 

Przeczytaliśmy kilka rozdziałów książki o zjawiskach naturalnych, porach roku, pogodzie i temperaturze. Ta strona najbardziej go zainteresowała.

 

Wydrukowałam też gotową kartę z termometrem do nanoszenia temperatury (na prośbę Wiktora) - jednego dnia nanieśliśmy temperaturę przed pójściem do przedszkola i po powrocie do domu, wieczorem zapomnieliśmy.

7 komentarzy:

  1. Mały naukowiec :) Może wykorzystasz zainteresowanie i przekonasz do mierzenia temperatury ciała?:) Mi też się rysunki podobają!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobry pomysł! ale niedawno kupiliśmy termometr douszny i wystarczyło rzucić hasło 'ciekawe kto będzie miał najwięcej?' :-)

      Usuń
  2. Ale fajny pomysł z tym termometrem i pogodą! :) Jestem ciekawa Twoich pozostałych rysunków.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki jest związek wybuchów wulkanu ze zmianą pogody oraz jak po ilości świateł rozpoznajemy rodzaj pojazdu? Czy mogę obejrzeć te obrazki?

    a tak poza tym to super sposób - tez wolę coś rysować niż zapisywać:D schematy the best ohh yeah:) przyda mu się na studiach :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Aga, może Wiktor Ci wyjaśni jak się spotkacie :P
      ja też lubiłam takie schematyczne rysunki, łatwiej zapamiętać zagadnienie :-)

      Usuń
    2. Muszę go zapytać w takim razie :)

      Usuń