piątek, 24 kwietnia 2015

Układ słoneczny


Niedawne zaćmienie słońca spowodowało zainteresowanie planetami i ogólnie kosmosem.

Pierwszy na tapetę trafił układ słoneczny, zrobiliśmy kilka projektów.
Najpierw krótka zabawa dla obu chłopców - Ziemia krąży dookoła Słońca.


 Wiktor dodał pozostałe planety.


Po przejrzeniu paru książek i obejrzeniu kilku filmików przedstawiających Układ Słoneczny, odtworzyliśmy go z pomocą piłek, które dobraliśmy według wielkości. Wiktor dopasował jeszcze plakietki z nazwami i  narysował orbity planet.


Zrobiliśmy też filcowe planety - ja wycinałam, Wiktor dobierał kolory materiałów, potem malował wzory, żeby wyglądały bardziej realistycznie.


Postanowiliśmy stworzyć kolejny Układ Słoneczny. Przydała się wreszcie część abażura z lampy, którą trzymałam kilka lat!


Całość wisi na ścianie.


Zaproponowałam Wiktorowi zrobienie naszej galaktyki Drogi Mlecznej.



 
Być może będzie ciąg dalszy.

7 komentarzy:

  1. WOW, ciekawe :) droga mleczna wyszła Wam super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie! Bardzo mi się podoba i to z pokrywką.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ej, będziesz też uczyła moje dzieci?
    Przecież ja tego nie ogarnę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że lepiej będziesz bawiła się ze swoimi dziećmi niż ja z moimi.

      Usuń
    2. Co Ty mówisz! a ja jestem pewna, że nie!

      Usuń